Kāpēc cilvēki aizņemas, nevis krāj naudu?

Iemeslus, kāpēc cilvēki aizņemas internetā, nevis krāj naudu, neveicot plašus pētījumus un aptaujas par šo cilvēku paradumiem, iespējams tikai minēt. Varbūtību ir ļoti daudz, īpaši šajā jomā, kas saistīta ne vien ar mērķa piepildīšanu (gan aizņemoties, gan krājot parasti tiek izpildīta kāda vēlme), bet arī ar cilvēka vēlmes rašanās veidu, motivāciju, kādēļ izvēlēties piepildīt tieši šo, nevis citu ieceri, personības iezīmēm, pagātnes pieredzi, sabiedrības ietekmi uz attieksmi pret naudas aizņemšanās ideju.

Iesaistoties minēšanā, sākumam jāpieļauj doma, ka aizņemšanās internetā un vispār ir ne vien cilvēka vajadzību izraisīta rīcība, bet arī apkārtējo faktoru ietekmē radies līdzekļu gūšanas process. No vienas puses, cilvēkam var pietikt naudas, lai veiktu mājas jumta remontu vai nejaušas avārijas izraisītu auto apkopi. No otras puses – labu gribēdami, apkārtējie var sākt uzspiest savu viedokli par to, ka vecā māja jau nekam vairs neder, ka labāk ir nopirkt jaunu automašīnu utt. Upurjērs, bieži vien paklausīdams citu padomiem, tiešām meklē palīdzību pie aizdevējiem, par vajadzību aizņemties nemaz nebūdams tik pārliecināts. Viņa vietā lēmumus pieņem citi, domādami vai nu par savu labumu, vai par savu biznesu. Secinājums – cilvēki mēdz aizņemties, jo tas ir izdevīgi ģimenei (sievai, bērniem) vai pakalpojuma sniedzējam – bankai.

Paraugoties no cita skatupunkta, var ievērot, ka, piemēram, privāta uzņēmuma veidošanas pirmsākumos daudzās biznesa sfērās aizņēmums vienkārši ir nepieciešamība. Cilvēkiem, kuri stāv pie firmas šūpuļa, vajadzīgi materiāli ražošanai, preces pārdošanai. Nopietna biznesa iecere nozīmē ne vien mērķi, bet arī plānu, kā pie tā nonākt, un viens no punktiem tajā ir nepieciešamo līdzekļu apjoms. Ja ar saviem finanšu līdzekļiem nepietiek un ja sakrāt šim nolūkam nāktos, gadiem ilgi strādājot citu darbu, ir jāmeklē aizdevums.

Tie cilvēki, kuri aizņemas, nevis krāj, visumā ir drosmīgāki, mīl risku, vairāk tic sev. Protams, ja tā nav vieglprātīga, neapdomīga aizņemšanās, kuras iemesls ir iegriba vai nepārdomāts pirkums.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *